fredag 24. april 2009

En lang uke



Ja her på Auli går dagene og vi venter på at Geir skal komme hjem frisk og rask....

Jeg har nok å henge fingrene i, 5 Border Collier trenger endel stimuli for å være lykkelige.
I går trente jeg 2 økter, dvs. første økt trente jeg alene å treningsbanen.
Bygget først fremadsending til Nike og No Limit.De er veldig forskjellige.


Nike jobber best uten godbit, men gjerne leke på slutten av kombinasjonen. Han ser (en rask titt)på meg mellom hinderene for å få bekreftet at han skal videre.Ha lar seg ikke forstyrre av at de andre 4 BC ligger rundt på banen å ser på.


No Limit vil gjerne jobbe for godbiter.Og blir noe forstyrret? av at de andre ligger der.
Vil gjerne innom bror (Bårdie) for å sjekke litt.
Men hun har også mere av gjeteregenskapene på de andre hundene enn Nike har??

Dvs. de gjeter vel like mye men Nike kommer lettere ut av det, og bryr seg ikke om at de andre er der. Jeg har også jobbet endel allerede fra 8 ukers alder, at han ska jobbe selv om de andre trener rundt ham.

Men begge viser gode fremganger.
Jeg sa jeg skulle starte med slalåmtreningen, men venter til jeg har litt mere overskudd.

MacGyver viste meg virkelig hva som ligger i den kroppen på 1. økt i går.
Uansett så fikset han det, jeg ble helt imponert selv jeg.
Trente masse svinger, mellom, jakko, blindcross.....med vent på felt opp og ned.


Dersom det blir stevne på oss i helgen er det jeg som skal gå med Bårdie, så derfor måtte jeg trene litt svinger og felt med han også.
Stakkar han er jo ikke vant til å løpe agility med meg, så vi trengte noen repetisjoner før det satt.

Så hjemmom noen timer for å rake i hagen.
Det tar tid å rake 2 mål med hage og skogtomt....
Har holdt på å flere dager allerede.

Klargjøre bobilen, i tilfelle de blir stevne i helgen.
Det kunne jo blitt en tabbe.....
Jeg skulle fylle på tanken med vann i bobilen å la frem slangen ved bobilen.
Gikk tilbake for å skru på vannet og tenkte ikke at tuten på slangen sto åpen......
Når jeg rundet hjørnet så sto vannspruten inn mot bilen og var 10 cm. unna til å treffe inne i bobilen.
Da var jeg svett ett øyeblikk, godt at man har hell med noe om dagen.

Så tilbake på trening med de andre.
dvs. Hilde og jeg trente de små først.
Og det er jo bare motiverende det.

Så hadde jeg tegnet en bane med div. utfordringer viste det seg.
Skulle legge den ut, men fikk det ikke til.


Men jeg stolte på at Mac kunne gjøre jobben.
Jo han vil gjerne, men i går skjønte vi/jeg at så fort det er noen andre enn mag som samtidig er
i banen så får ha litt gjeteregenskaper over seg. Han klarer ikke bare å følge med på meg.
Men ettar mange repetisjoner og terping så gikk gutten som en kule.
Mange detaljer som skal stemme i den farten ja.

Og Bårdie viste seg fra en fin side, startet med 1 riv, men så gikk det bare fremover.
Så får helgen vise hvor bra dette blir. Men Bårdie og Mac er jo som to forskjellige raser. Bårdie vil hele tiden gjøre det rett, men kan være ukonsentrert og til tider uinteressert. Men Mac vil 110% hele tiden uansett. Men det gjør agility jobben ennå mere interessant.

Jeg sa til meg selv i går, er det mulig at Bårdie og No Limit kan være sååååå like???
Så sa Hilde at mine 3 hunder ligner jo hverandre de også. Kanskje det er føreren det ligger hos, ja klart det men jeg tenker jo ikke sånn alltid. Ser det bedre nå når Geir ikke er hjemme.For vi har våre egne hunder vi jobber med og tenker derfor ikke hva den andre driver med??? Dvs. ansvaret er på våre egne hunder og utviklingen av de.

Men denne uken har vært lang, slitsom, stressende og preget av lite søvn, for når ens bedre halvdel er på sykehuse så svirrer det i hode hele tiden. Får liksom ikke ro.

Men håper at Geir får permisjon denne helgen, men bare dersom legene mener at det er forsvarlig??

Jeg har allerede stekt kyllingfilet med paprika, og karbonader som Geir er så glad i. Og nystekte brød, klart ha skal ha det beste. Så nå venter jeg på at telefonen skal ringe.


Kanskje, kanskje ikke???? hvem vet.





God helg til alle.








1 kommentar:

  1. Gratulerer med supre løp i helga! Dere er flinke:)

    Et råd for å få lagt ut bilde, for jeg sleit med å legge ut cleanrun-baner på bloggen jeg også. Men hvis du har banen fremme på skjermen og trykker på "print screen" (til høyre på tastaturet). Og går inn på feks photoshop eller word el noe og trykker "lim inn" og lagrer det, og laster det opp på bloggen, så kan det hende det funker:)

    Vi sees på tirsdag:)

    Klem fra en sliten Katie og Karina.

    SvarSlett